Yritysyhteistyökurssi Innova huipentui joulukuussa messuihin, kun neljä kakkosluokkalaisten opiskelijatiimiä pääsivät esittelemään saamiensa ideointitehtävien tuloksia Silmussa. Innovassa koulun ulkopuolinen toimija, kuten yritys, yhdistys, järjestö tai kolmannen sektorin toimija, antaa opiskelijatiimille aidon ongelman ratkaistavaksi ennakkoluulottomalla tavalla.

UKK-instituutin tiimin tehtävänä oli lisätä lukiolaisten liikkumista koulupäivän aikana. Ratkaisuksi oli tarjolla säännöllisiä tanssiliikuntatuokioita esimerkiksi ruokatuntien aikana, liikuntapäiviä, turnauksia ja uudenlaisia liikuntaopintojaksoja.

Näsimentorin tiimi etsi ratkaisuja lastensuojelun maineen parantamiseksi positiivisella mediakampanjoinnilla sekä varhaiskasvatuksen ja sosiaalityön yhteistyöllä hälventääkseen kielteisiä ennakkokäsityksiä.

Yle-tiimin tehtävänä oli lisätä nuorten Ylen palveluiden käyttöä. Tiimi esitteli mallinnuksen mobiilisovellus ”Skenestä”, joka yhdistäisi tiiviit uutisvideot, Yle Areenan nuortenohjelmat ja somen sisällöntuottajat.

Sitowisen tiimin ongelmana oli erityisesti Tampereen seudun sähköpotkulautojen vastuuton käyttö ja huono parkkeeraus. Ratkaisuksi tiimi esitteli Manse Scoot -mobiilisovelluksen, joka neuvoisi minne parkkeerata sähköpotkulauta ja auttaisi esimerkiksi matkojen suunnittelussa. Kaahaus- ja pysäköintiongelma ratkaistaisiin käyttöoikeusseuraamuksilla ja älykkäillä nopeusrajoitusalueilla.

Messuyleisönä kiersivät Silmun ykköset, joilla on vuorostaan mahdollisuus hakeutua syksyn 2024 Innovaan.

Mediakurssi

Löysitkö etsimäsi