Abiturientit viettävät penkkareita helmikuun 9. päivä perinteisin menoin. Penkkarihulinat starttaavat lukiolla Abishowssa, jota kaikki lukiolaiset pääsevät seuraamaan. Silmun abit osallistuvat Tampereen penkkariajeluun, joka on yleensä alkanut puoliltapäivin.

Kun abiturientit penkkareiden myötä jäävät lukulomalle valmistautumaan kevään ylioppilaskirjoituksiin, toisen vuosikurssin opiskelijat juhlistavat siirtymää lukion vanhimmiksi ja laittavat jalalla koreasti perjantaina 10. helmikuuta. Aamupäivällä tansseista pääsevät nauttimaan mm. alakoululaiset, päivällä yleisönä ovat Suupanniityn ysit sekä lukion ykköset. Päivän huipentaa illan upea tanssiaistilaisuus, jonne yleisöksi saapuvat kakkosten perheenjäsenet sekä muut läheiset.

Löysitkö etsimäsi

Kiitos palautteesta!